Kui huvitav, mitmekülgne ja põnev saab üks amet olla? Kui palju avastamisrõõmu mahub ühe (töö)päeva sisse? AHHAA tegevusjuhendajad Erik ja Katriin räägivad lähemalt!
Tegevusjuhendaja põhiline tegevus on populariseerida teadust ja teha seda läbi põnevate tegevuste. “Tutvustame, kui põnev ja äge võib olla teadus ning seda ei tee me mitte ainult lastele vaid kõikidele,” tutvustas Katriin ja Erik lisas, et nende töö hõlmab teadusteatrit, väljasõite ja palju muud huvitavat.
Töö on vaheldusrikas ja seda ka töövahendite poolest. Erik tõdes, et kasutavad erinevaid vahendeid alates kruvikeerajast kuni vedellämmastikuni. Siiski on juhendaja töö peamisteks vahendideks aju ja kiired-nobedad näpud, millega katseid teostada ja pärast koristada.
Karmist akadeemilisest tööst on Eriku ja Katriini sõnul asi kaugel. “Meie töö on vaba ja saame palju ise otsuseid teha. Me saame ka ise valida, millal töötube teha tahame, sest karmi päevaplaani meil ei ole,” selgitas Katriin.
Nad tõdesid, et teadusteatri iseloom ja püstitus sõltub suurel määral publikust, kes seda vaatavad. “Kui kohale tulevad erinevates vanustes inimesed, lapsed ja täiskasvanud, siis peame seletama teaduskatseid nii, et kõik nendest aru saaksid. Kui aga teame, et teeme teatrit vaid täiskasvanutele, siis saame rääkida keerulisemate sõnadega ning teha naljakamaid nalju,” naljatles Katriin ja Eric lisas, et leidub palju ka lapsi, kes teavad rohkem kui täiskasvanud.
Tegevusjuhendaja üks ülesanne AHHAA Keskuses on kindlasti ka noorte inspireerimine. “Kui näeme, et noorel on huvi nähtu vastu, siis kindlasti seletame talle pikemalt nähtust lahti, sest kunagi ei tea, millal võib noor tänu kogetule teha valiku teaduse õppimise kasuks,” rääkisid nad.