Tagurpidi mentorlus toetab äriedu | STUUDIOS KAISA PELT / SEB ja RICHARD DOBRUS / TIBNOR ESTONIA

Talendikogemuse labori kolmanda osa keskseks teemaks on muutunud ootused juhtimisele ja juhi rollile. Mida peaksid selle kõige keskel nii noored kui ka kogenud juhid juurde õppima, et olla veelgi edukamad? Kas selleks võiks olla koostöö tagurpidi mentorluse näol? Teemat aitavad koos Fontese esindaja Teele Aijaga lahti mõtestada värbaja Kaisa Pelt SEB pangast ning Tibnor Estonia juhatuse liige Richard Dobrus.

Seekordsed osas arutatakse, kuidas on juhtimine muutunud, millised on tänaste noorte talentide ootused enda juhile ning millise võimaliku arenguhüppe saavad mõlemad osapooled tagurpidi mentorlusest.

Palju on räägitud põlvkondade erinevusest. Tööturule on sisenenud Z generatsioon, kelle osas kogenud juhtidel on palju küsimärke – mis on nende väärtused, hoiakud, mis neid motiveerib ning millised on nende ootused juhtimisele. Kaisa tõdeb, et tema jaoks on kõige suurem ootus juhile usaldus töötaja vastu. “Kui juht annab otsustamise õiguse, siis see tõstab töötaja enesekindlust ja talendi väärtust. Siinkohal peaks olema juht eeskujuks,” räägib ta ja lisab, et palk ei ole kõige suurem motivaator vaid pigem on tähtsal kohal pehmed väärtused nagu vaba aeg, paindlikus, sotsiaalsed suhted jne.

Richard on juhina töötanud 15 aastat ning on palju kokku puutunud ka noorte talentidega. Selle aja jooksul on juhtimisstiil kindlasti läbi teinud suure arengu. “10-15 aastat tagasi me ei rääkinud coachivast juhtimisest, kuid tänapäeval on see tavaline, sest seda kasutavad edumeelsed ettevõtted,” kõneleb ta ja lisab, et praegusel ajal ootavad noored talendid kaasamist. Nad tahavad küsida arvamust ning soovivad tihti ise otsustada, kuidas eesmärkideni jõuda.

Koostöö juhi ja noore talendi vahel võib viia uutele kõrgustele ning just seetõttu on alguse saanud tagurpidi mentorluse programm. “Koostöö eesmärgiks on see, et kogenud juht saab arendada kaasaegseid töövõtteid, näiteks digioskuseid. Lisaks digioskustele on rõhk ka kahe põlvkonnavahelise suhete loomisel, et saada värske pilk juhtimisele,” selgitab Teele ja lisab, et kõik see toetab äriedu.

Milliseid oskuseid võiks juht endas arendada ning kes saaks juhti aidata? Vaata ja kuula täispikast podcastist.