Millistes küsimustes saab pöörduda Tööinspektsiooni poole?

“Tööinspektsiooni suur eesmärk on ikkagi see, et kui töötaja läheb tööle ja õhtul töölt tagasi tuleb, on ta endiselt terve – seda nii füüsilises kui ka vaimses mõttes.” Kes ja millistes küsimustes saab aga pöörduda Tööinspektsiooni poole? Stuudios on Tööinspektsiooni ennetusosakonna juht Kaire Saarep, kes tutvustab asutuse tööd lähemalt.

Tööinspektsioonil on ennetuse ja ka nõustamise osa. “Selleks, et enne töölepingu sõlmimist saaksid inimesed meie poole pöörduda ja abi küsida. Samuti on meie organisatsioonil järelvalve pool, mis käib erinevates ettevõtetes, et kontrollida, kas kõik on hästi,” selgitas Kaire.

Suures plaanis saab Tööinspektsiooni poole pöörduda nii töötaja kui ka tööandja. “Meie poole pöördumise võimalusi on erinevaid. On võimalik helistada meie nõustamisliinile, kus saab esitada anonüümselt küsimusi. Juristidele saab kirju kirjutada töökeskkonna küsimustes,” lausus ta ja lisas, et tööandjatele on olemas ka lisateenus, kus töökeskkonna konsultant võib tulla ettevõttesse ja koos tehakse ülevaade, mida saaks parandada.

“Kõige enam levinud Tööinspektsiooni poole pöördumise teema on saamata jäänud töötasu. On olemas juhtumeid, kus tööleping on allkirjastatud, kuid töötaja väidab, et suuliselt lepiti kokku suuremas palgas, kui lepingul märgitud ning kuna lepingus seda kirjas ei olnud, siis neile ei makstud oodatud summat,” rääkis ta.

Tööinspektsiooni poole võivad pöörduda kõik töötajad ja tööandjad ning nende teenused on tasuta.